Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080341308   Del treball manipulatiu a l'aprenentatge significatiu
2016-2017   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   1/3/2017 - 15/3/2017 (10 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Juan Ramón Jiménez
   av. Mancomunitats Comarcals, 5 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   L'objectiu general és implementar a les aules de primària una metodologia que permeti que l'alumnat tingui alguns espais on pugui treballar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu o simbòlic. Les activitats es podran realitzar de manera individual o autònoma, en grups entre iguals o amb l'acompanyament de l'adult que guiarà l'aprenentatge i oferirà propostes.
En aquest primer curs, es planificarà una formació de l'àmbit matemàtic i al curs següent de l'àmbit lingüístic.
  
Objectius   1.-Dissenyar uns racons per al Cicle inicial i mitjà de matemàtiques que permetin assolir les competències d'aquesta àrea.
2.- Establir una línia pedagògica a primària de manera coordinada a la metodologia d'espais que enguany s'està implementant a Infantil.
  
Continguts   - Metodologia dels racons.
- Tipus d'activitats dels racons (manipulatives, cognitives o simbòliques).
- Tipus de treball als racons (individual autònom, en grup, amb la guia del professorat..).
- Coneixement de materials manipulatius i/o elaboració dels mateixos.
- Aspectes del Currículum de matemàtiques que es treballaran en aquest espais.
  
Formador/a   Xavier Alegria, Lucía Cabello
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:

- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   shernan1@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   01/03/2017   1700   1900 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent